雪により梅の老木の枝が折れてしまいました。
Old plum tree branches was broken by the snow.

雪以外に伸ばし過ぎだったことも原因になっています。
Snow than on the stretch is the cause that was too much.
蛇のオブジェにした薪アートも崩れました。
Wood art sculpture of snake also collapsed.

また積み直しです。
There is also removedpartly.
森羅荘に来る道路の雪は融けています。
Road coming shinraso snow has melted.
風邪をひいてしまいましたが直りました。
I was cold, it was fixed.