イチゴが沢山採れました。
I picked a lot of strawberries.

私と蟻はイチゴの収穫時期を競争しています。
I competed picking strawberries with ants.
家内が全てイチゴジャムにしました。
My wife made strawberry jam with all of it.
そして、今年初めてりんごの結実に成功しました。
I succeed in the bearing of fruits of apples.

初めての受粉作業にチャレンジしました。
I challenged operation for artificial pollination.
りんごの木を植えて4年目です。
4 years has passed since I planted the apple tree.
この小さなりんごが愛おしく感じます。
I really love this small apple.
秋まで大切に見守ります。
I will watch to cherish until autumn.
この時期、りんごはお尻が上なんだ!
I noticed that apple's shape is upside-down at the primary stage.