息子の同級生達が手伝いに来てくれました。
Son's classmates came to help.
彼等の作業は、階段の整備と踊り場の制作です。
Their work is maintenance of the stairs and production of the landing.
枕木の下地用に小石を移動します。
A small stone is moved for the groundwork of the tie.
土の上に直に枕木を設置すると腐りやすいのです。
When the tie is personally set up on the soil, it is perishable.

この枕木60本は前日に人力で移動を行いました。
These 60 ties moved by human strength the day before.
よほど疲れたのか、彼らは翌日10時頃に起きてきました。
It became tired very much or they have got up around ten o'clock of the next day.

水平に注意しながらステージを作って行きます。
They make the stage while horizontally noting it.


彼らは、二日間の作業で疲労困ぱいのはずですが、達成感のせいか笑顔が素敵です。
Their smiles are wonderful though it must be tiredness exhaustion by the work of two days probably because of the sense of accomplishment.
ガールフレンドと一緒に遊びに来たら、ご馳走することを約束して別れました。
It was promised to treat when coming to play with the girlfriend and separated.
彼らは、家に帰って家族にどんな話をしただろうか?
Did they return to the house and what story make a family?
森羅荘の番人 guard of SHinraso