私がベランダのそばにいたら鳥が数羽飛んで来ました。
When I was near the veranda, several birds flew and it came.
その内の一羽がすぐそばに停まりました。

どうやら、メジロのようです。
Somehow, it seems to be a Japanese white-eye.
そして、巣立ち間もない様子です。
It is a situation soon after leaving the nest.
飛行と餌取りの訓練中のようでした。
It seemed to be during training which takes a flight and food.
親はどこかで見守っていたのでしょうね。
Were parents watching by somewhere?
この様子を一緒に見れた妻はラッキーでした。
My wife who looked at this situation together with me was lucky.