森羅荘で出しているメニューにウワズミサクラコーヒーがあります。
Menu in shinraso has a Uwazumisakura coffee.
昨年は地震の影響なのか花がほとんど咲きませんでした。
Effects of the earthquake last year whether the little flower didn't bloom readily did.
そのために実のリキュールを仕込むことが出来ませんでした。
I can't teach the liqueur so matter of fact.
今年は、順調に花が咲きました。
This year has steadily bloomed.

花穂の塩漬けを初めて試作しました。
Test of spikes in salt for the first time.

果実が育つのを楽しみにしていました。
Were you the fruit grow the fun.
しかし、先日の台風や雹で多くの実が落ちてしまいました。
However, many fruit have fallen in the recent typhoon and hail.
私は散歩をしながら果実が付いている木を見つけ安心しています。
I find while strolling with fruit trees, and are relieved.
熟すまで待ち遠しいです。
I can't wait until ripe!