近所の『菖蒲沢薬師古道』を歩いてきました。
I went to the "shobuzawa Yakushi-Kodo".
途中の民家の外壁はまるで江戸時代のお城のようです。
Facades of the houses along the way is like a castle during the Edo period.

私は山道を近所の子供達と歩きました。
I walked the mountain road with neighborhood kids.

いくつかの岩を神が宿っていると祭られていました。
Some rocks are worshiped God dwells.

狐を祭る場所の狐さん横顔は、愛犬にちょっと似ています。
Fox's profile is kinda like our dog.

薬師堂のご本尊は、この場所の歴史と風格と力強さを感じました。
Your honzon Yakushi felt the history of this place and personality and verve.

この場所に昔は多くの人達が集まってきていたようです。
Long ago this place is gathered with many people.
この場所は一時荒れ果てたようでした。
しかし住民によって再び復興が進んでいます。
This place was dilapidated temporary.
But reconstruction is underway again by its inhabitants.